دکتر سید جواد سلیمی
تحصیلات
|
سابقه تدریس:
تدریس از سال ۱۳۵۸ تا کنون، برخی از واحدهای تدریس شده عبارتند از:
- ریتم در هنرها، کارگردانی ۱
- تولید تلویزیونی
- تجزیه و تحلیل فیلم
- آشنایی با سینما
- مقاله وسمینار
- فیلم زنده و تصویر متحرک
- عکاسی پایه ۱و۲
- آشنایی با هنرهای سنتی
- عکاسی رنگی
- شیوه های پیشرفته تاریکخانه
- عکاسی تخصصی ۱ و…
ترجمه و تالیف:
- مجری طرح بازنگری برنامه ی دروس کارشناسی ارشد عکاسی/ سال۱۳۸۳
- طرح پژوهشی مطالعهی تطبیقی نحوهی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشتههای عکاسی، گرافیک، نقاشی و مجسمهسازی در جهان (امریکا، انگلستان، برزیل، ترکیه، چین، فرانسه، کره، مالزی و هندوستان) و مقایسهی آن با ایران/ سال ۱۳۹۰
- مجری طرح بازنگری برنامهی دروس کارشناسی ارشد عکاسی/ سال۱۳۹۰
- داستان درخت و پرنده/ نشریهی خط و ربط/ شمارهی چهارم/ سال ۱۳۵۶
- کتاب هنر سال اول راهنمایی/ وزارت آموزش و پرورش/ سال ۱۳۶۴
- کتاب هنر (مجموعه پرسشها و پاسخهای تشریحی آزمون هنر در آزمونهای سراسری سالهای ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۲) / انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور/ سال ۱۳۸۳
- کتاب لابراتوار عکاسی رنگی (۲)/ انتشارات شقایق روستا/ سال ۱۳۸۴
- کتاب مجموعه مفالات هنر/ مرکز انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور/ سال ۱۳۸۵
- کتاب گریم و رتوش/ انتشارت شقایق روستا/ سال ۱۳۸۵
- کتاب رنگ در چاپ/ انتشارات شقایق روستا/ سال ۱۳۸۵
- کتاب لابراتوار عکاسی رنگی (۱)/ انتشارات شقایق روستا/ سال ۱۳۸۵
- کتاب تصویربرداری/ انتشارات جهاد دانشگاهی/ سال ۱۳۸۵
- کتاب هنر (مجموعه پرسشها و پاسخهای تشریحی دروس هنر در آزمونهای سراسری سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸)/ انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور/ سال ۱۳۸۸
- کتاب از پردهخوانی به پرده سینما/ انتشارات دانشگاه سوره/ سال ۱۳۹۰
- ترجمهی کتاب ترکیببندی عکس نوشتهی Paul Jonas در دست انتشار.
مقالات
- مقاله راز کیهان ۱/ فصلنامهی سینمای فارابی/ دورهی پنجم، شمارهی ۴، پاییز ۱۳۷۲
- مقاله راز کیهان ۲/ فصلنامهی سینمای فارابی/ دورهی پنجم، شمارهی ۳، تابستان ۱۳۷۲
- مقالهی فیلم به عنوان “واسطهی آموزشی“ در مدارس/ فصلنامهی علمی پژوهشی هنرنامه/ بهار ۱۳۷۷
- مقالهی تاریخ عکاسی و عکاسان پیشگام در ایران/ نامه فرهنگستان علوم/ شمارهی ۱۴ و ۱۵/ سال ۱۳۷۸
- مقالهی فهرست فیلمهای ساخته شده دربارهی معماری مساجد از زمان ورود سینما به ایران تا سال ۱۳۵۷/ مجموعه مقالات دومین همایش بینالمللی معماری مسجد- افق آینده/ ۲۲-۲۰ مهر ۱۳۷۹/ دانشگاه هنر
- مقالهی هنردوسویه، هنردرمانی تلفیقی/ فصلنامهی علمی پژوهشی رهپویه هنر/ بهار ۱۳۸۸
- مقالهی هنر درمانی تلفیقی، خانواده درمانی و عصب شناسی/ فصلنامهی علمی پژوهشی رهپویه هنر/ بهار ۱۳۸۸
- مقالهی هنر پستمدرن قرابت در رقابت هنرها/فصلنامهی علمی پژوهشی رهپویهی هنر/ بهار ١٣٩١
- مقالهی طبقهبندی عکاسی مد پس از١٩۶٠ با تاکید بر گرایشهای مطابق با موازین اسلامی/فصلنامه علمی پژوهشی زن در فرهنگ و هنر/ زمستان ٩٢
مسئولیت های اجرایی:
- رئیس موزه نگارستان از سال ١٣۵٨ تا ١٣۵٩
- بیش از ۲۰۰۰ ساعت همکاری با سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۶۳ تا سال ١٣٩٠ به عنوان مسئول آزمونهای هنر.
- نمایندهی وزارت آموزش و پرورش در شورای فیلم وزارت ارشاد اسلامی از سال ١٣۶۴ تا ١٣۶٨
- معاون دفتر پژوهش امور هنری نمونهسازی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ۱۳۶۸
- معاون مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی وزارت ارشاد اسلامی از سال ١٣٧٢ تا سال ١٣٧٣
- سرپرست گروه کارشناسیارشد عکاسی دانشگاه هنر از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۸
- مدیر گروه کارشناسی ارشد عکاسی پردیس بینالمللی هنر.
- عضو کمیسیون تخصصی برنامهریزی و تالیف کتابهای درسی در سال ۱۳۷۵
- معاونت اداری و مالی دانشگاه هنر ۱۳۷۶
- عضو کمیتهی برنامهریزی هنرهای نمایشی در سال ۱۳۷۶
- معاونت دانشجویی دانشگاه هنر ۱۳۷۷
- عضو کمیتهی تخصصی رشتهی سینما در سال ۱۳۷۸
- عضو ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه هنر در سال ۱۳۷۹
- مشاور علمی فصلنامه علوم اجتماعی/ پاییز و زمستان ۱۳۸۰
- سرپرست دانشگاه سوره ۱۳۸۲
- سرپرست کمیتهی برنامهریزی هنرهای تجسمی ۱۳۸۲
- عضو کمیتهی برنامهریزی هنرهای نمایشی سال ۱۳۸۲
- عضو هیئت رئیسهی دانشگاه سوره از سال ١٣٨٣ تا ١٣٩٠
- عضو هیات داوران پژوهش فرهنگی سال ۱۳۸۴
- عضو هیات تحریریهی نشریهی رهپویه هنر از سال ۱۳۸۵ تا کنون
- مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره در سال ۱۳۸۵
- همکاری در زمینهی برگزاری مصاحبه و آزمون شفاهی پذیرفتهشدگان مرحلهی اول متقاضیان کارشناسی رسمی دادگستری رشتهی تئاتر و سینما و هنرهای نمایشی متقاضیان کل کشور در سال ۱۳۸۵ و ١٣٨٧
- رئیس دانشکدهی هنر دانشگاه سوره ۱۳۸۶
- مصاحبه با پذیرفته شدگان مرحلهی اول آزمون متقاضیان کارشناسی رسمی دادگستری رشتهی طراحی و گرافیک در سال ۱۳۸۷.
- امضای توافقنامه با دانشگاه ناپل جهت همکاری بین دانشکده معماری ناپل و دانشکده معماری سوره.
- رئیس دانشکدهی هنرهای تجسمی دانشگاه هنر از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱
- معاونت پشتیبانی و قائم مقام رئیس دانشگاه هنر از سال ١٣٩١ تا ١٣٩٣
- عضو هیات علمی دومین کنگرهی سراسری هنر درمانی در ایران/ سال ۱۳۸۸
- سردبیر فصلنامهی علمی پژوهشی هنر از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰
- نمایندهی سازمان سنجش در آزمون عملی نیمهمتمرکز رشتهی موسیقی در کنکورهای سراسری
- عضویت زیرکارگروه بازنگری در شیوهی پذیرش دانشجوی هنر در سال ۱۳۸۹
- سردبیر فصلنلمهی علمی پژوهشی رهپویه هنر در سال ۱۳۹۰
- دبیر نخستین جشنوارهی فیلم کوتاه سوره در سال ۱۳۹۰
- عضو هیات داوران در سومین دورهی انتخاب و معرفی پژوهش فرهنگی در سال ۱۳۹۱
- عضو شورای علمی دومین جشنوارهی عکس ایرانشناسی سال ۱۳۹۱
- دبیر علمی نخستین جشنوارهی عکس ایرانشناسی در سال ١٣٩۰
- دبیر علمی دومین جشنوارهی عکس ایرانشناسی در سال ١٣٩١
- داوری نخستین جشنوارهی عکس ایرانشناسی در سال ۱۳۹۱
- سرپرستی چاپخانه دانشگاه هنر در سال ۱۳۹۱تا ١٣٩٣
- عضو کمیتهی کارآفرینی دانشگاه هنر در سال ۱۳۹۱
- سرپرست در کارگروه هنر از سال ۱۳۹۱ تا ١٣٩۴
- همکاری در برپایی نمایشگاه بزرگ هنری ایران در سالن قصر نوکسل بیروت
- عضو شورای پژوهشی دانشکدهی هنرهای تجسمی دانشگاه هنر
- داوری آثار پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- مسئول بررسی و انتخاب کتب برگزیده هنر هفدهمین تا بیستمین دورهی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
- سرپرست گروه کارشناسی عکاسی دانشگاه هنر
- مدیر گروه کارشناسیارشد آهنگسازی دانشگاه سوره از سال ١٣٨۶ تا سال ١٣٨٨
- عضو هیئت موسس، رئیس موسسهی آموزش عالی هنر شیراز
تقدیرها:
- دریافت مدال دانشگاه رم در سال ۲۰۰۶
- تقدیر برای تدوین برنامههای درسی و منابع آموزشی حوزهی فرهنگ و هنر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
- تقدیرنامه از معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در سال ١٣۶۴
- تقدیر از سوی ریاست دانشگاه سوره برای تدوین، پیگیری، تصویب و راهاندازی ۵ برنامهی دورهی کارشناسی ارشد (آهنگسازی، گرافیک، نقاشی، صنایع دستی و ادبیات نمایشی)
پایان نامه های کارشناسی ارشد:
- زمینه های کاربردی رنگ در عکاسی، (استاد راهنمای نظری)،شیرین حکمی،۱۳۷۶
- تفسیر، تحلیل و نقد عکس، (استاد راهنمای عملی)، پیام تیمورینیا، ۱۳۷۷
- عنوان بررسی نیازهای طراحی در میز و صندلی تحریر برای کودکان دبستانی در محیطهای مسکونی، (استاد مشاور)، سید فتحالله حسینی(ارشد طراحی صنعتی)، ۱۳۷۷
- تاریخ عکاسی ایران از ۵۷ تا ۷۷، (استاد راهنمای عملی)، مسعود امیرلویی، ۱۳۷۸
- مدیریت و برنامهریزی عکاسی تبلیغاتی، (استاد راهنمای نظری و عملی)،فتحالله زارع خلیلی،۱۳۷۸
- عکاسی مردمشناسی جزیرهی کیش، (استاد راهنمای عملی)، محمد اسمعیلی منفرد، ۱۳۷۸
- انتزاع و عکاسی، (استاد مشاور)، محمدحسن خدام محمدی، ۱۳۷۸
- چهرهنگاری:بیان حالات درونی شخص در عکاسی چهره و تطبیق آن با اندیشه و احساس، (استاد راهنمای عملی)، داریوش محمدخانی، ۱۳۷۹
- -فتوژورنالیسم: عکاسی خبری جهان و ایران، (استاد راهنمای عملی)، مجید مردانیان، ۱۳۷۹
- شناسایی کارکردهای ارتباطی عکاسی و گرافیک در دو دههی پس از انقلاب، (استاد راهنمای عملی)، علی ثابت، ۱۳۷۹
- عکاسی جنگ، (استاد راهنمای عملی)، سعید جانبزرگی، ۱۳۷۹
- -بررسی عکاسی پرتره در دورهی قاجار، (استاد راهنمای عملی)، زهره روحالامینی طرقی، ۱۳۸۰
- تکنیکهای چاپ عکس بعضی از عکاسان، (استاد راهنمای عملی)، فرشید آذرنگ، ۱۳۸۰
- نقد زیباشناسانهی آثار فتومونتاژ بر اساس شمای ارتباطی رومن یاکوبسن، (استاد راهنمای عملی)، مهدی مقیمنژاد حسینی، ۱۳۸۰
- پاییدن، (استاد راهنمای عملی)، حشمت افتخاری، ۱۳۸۰
- چگونگی تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال، (استاد مشاور)، کتایون قدسراد،
- تاریخ تطبیقی عکاسی ایران و جهان، (استاد راهنمای نظری)، شهریار خوانساری(ارشد پژوهش هنر)،۱۳۸۰
- آموزش عکاسی (شیمی)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، ناصر امانی نیکجه، ۱۳۸۱
- مقایسه ی سازوکارها و چگونگی تشکیل تصاویر الکترونیک، دیجیتال و آنالوگ در فرآیندهای فتوگرافیک، (استاد راهنمای عملی)، ارسطو مداحی گیوی، ۱۳۸۱
- رویکرد سوررئالیستی در عکاسی، (استاد راهنمای عملی)، محمد غفوری، ۱۳۸۱
- تجلی تعزیه در عکس، (استاد راهنمای نظری و عملی)، یوسف زینالزاده، ۱۳۸۱
- فرآیند نوردهی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، مرتضی جانبخش، ۱۳۸۱
- پستمدرنیسم در عکاسی، (استاد مشاور)، رویا امینی، ۱۳۸۱
- بررسی تحلیلی و تطبیقی شاخههای عکاسی مطبوعاتی: فتوژورنالیسم، (استاد راهنمای عملی)، پگاه ریحانی، ۱۳۸۱
- ترجمهی فصلی از کتاب “هنر پست مدرن” تحت عنوان “واقعیت و حقیقت: فیلم مستند”، (استاد مشاور)، حسن مصلح(ارشد سینما)، ۱۳۸۱
- بررسی سینمای مصر با نگاهی به فیلمهای یوسف شاهین، (استاد مشاور)، رضا اسکندر(ارشد سینما)، ۱۳۸۱
- فیلمنامه ی عروج نورآباد دهکدهی من، (استاد راهنمای نظری)، حمید دهقانپور(هرشد ادبیات نمایشی)، ۱۳۸۱
- دایرالمعارف عکاسان مستندنگار برجسته جهان، (استاد راهنمای نظری و عملی)، حسن رجبینژاد مقدم، ۱۳۸۲
- دوست محمدخان معیرالممالک، عکاس دوره قاجار، (استاد مشاور)، کاتیا سلماسی، ۱۳۸۲
- عکاسی پیشرفته (۲و۳)، (استاد راهنمای نظری)، رضا نبوی، ۱۳۸۲
- عکاسی و مردمشناسی، (استاد راهنمای عملی)، علیرضا سندگل، ۱۳۸۲
- عکاسی مواد غذایی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، فاتح وزیری، ۱۳۸۲
- بررسی تحلیلی عکاسی در سفرنامههای ایرانی دوران حکومت خاندان پهلوی، (استاد راهنمای عملی)، حسن غفاری، ۱۳۸۲
- طرح تدوین وعنوان شرح درس عکاسی مطبوعاتی۰عکاسی خبری)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، فرهاد سلیمانی، ۱۳۸۲
- زن، هویت و پسامدرنیسم در آثار سیندی شرمن، (استاد راهنمای عملی)، کیهان ولینژاد، ۱۳۸۲
- ترجمه ی کتاب یکصدسالهی عکاسی (عکاسی طبیعت)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، سالومه منوچهری، ۱۳۸۲
- بررسی کارهای پنج عکاس اقتباسگر(شرمن،کروگر،پرینس و…)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، شهریار خوانساری، ۱۳۸۳
- سیرتحولات عکاسی مستنداجتماعیایران(ازابتدایانقلاب اسلامی تا کنون)، (استاد راهنمای عملی)، عبدالحمید امانی تهرانی، ۱۳۸۳
- جاودانگی، (استاد راهنمای نظری)، مجید پاکرای، ۱۳۸۳
- سادات پارسانیان(تیپنگاری)، (استاد راهنمای عملی)، سلیمان محمودی، ۱۳۸۳
- بازخورد رنگ بر مخاطب در هنر عکاسی، (استاد راهنمای نظری)، هادی فکر جوان طالمی، ۱۳۸۴
- بررسی آثار و نقد عکاسی سالهای ۴۷ تا ۵۷ ایران- تجربه دوباره نگریستن، (استاد راهنمای نظری و عملی)، محسن یزدیپور، ۱۳۸۴
- آموزش عکاسی خبری، (استاد راهنمای عملی)، شاهین شهابلو، ۱۳۸۴
- عکاسی زیر آب و آکواریوم، (استاد راهنمای نظری و عملی)، بابک آزادیخواه، ۱۳۸۴
- ترجمه کتاب Photo Speak، (استاد راهنمای نظری و عملی)، حمید امینی، ۱۳۸۴
- تاریخ عکاسی گیلان، (استاد راهنمای نظری و عملی)، کفایت آریاییفر، ۱۳۸۴
- تاثیر عکسهای شهدای جنگ بر جامعهی معاصر تهران بزرگ، (استاد راهنمای نظری و عملی)، عباس حاجی پور آرائی، ۱۳۸۴
- تاثیرات عکاسی بر هنر معاصر(۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰)، (استاد راهنمای عملی)، رامتین جیحون، ۱۳۸۴
- دید نامتعارف در عکاسی تبلیغات تجاری با نگاهی به آثار ایروینگ پن، (استاد راهنمای عملی)، مهدی نوشاد، ۱۳۸۴
- سیر تحول و پیدایش عکاسی معاصر ایران از ۱۳۴۰تا ۱۳۸۰(عکاسی برای تبلیغات)، (استاد راهنمای عملی)، محمدمهدی رحیمیان، ۱۳۸۵
- بررسی عکاسی معاصر ایران با نگاهی به بیینال عکاسی(چهارم الی نهم)، (استاد راهنمای عملی)، مهرداد افسری، ۱۳۸۵
- نقد کودکانه عکس (جستاری پیرامون چگونگی نگاه منتقدانه کودکان به عکس)، (استاد راهنمای عملی)، حسین جلودار، ۱۳۸۵
- جلوههای ایدئولوژی و سیاست در عکسهای نهمین دورهی انتخابات ریاست جمهوری، (استاد راهنمای نظری و عملی)، شکوفه علیدوستی، ۱۳۸۵
- جنبش مشروطه و تاثیر تحولات سیاسی-اجتماعی آن بر عکاسی ایران، (استاد راهنمای عملی)، اسماعیل صادقیلر، ۱۳۸۵
- تصویر زن دز آثار عکاسان زن ایرانی در سالهای پس از انقلاب اسلامی، (استاد راهنمای عملی)، فواد ترشیزی، ۱۳۸۵
- ویرایش دیجیتال، (استاد راهنمای عملی)، سعید رضایی نودهی، ۱۳۸۵
- ارزیابی شیوهها و معرفی روشهای بکار رفته در صنعت فرهنگسازی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، غزل صدر، ۱۳۸۵
- بررسیو مقایسه کودکدر عکس دردوره قاجارومعاصر، (استاد راهنمای عملی)، آمنه محمودیان، ۱۳۸۵
- تحلیلی بر عکاسی هنری بعد از انقلاب- تهران، (استاد راهنمای نظری و عملی)، رامیار منوچهرزاده، ۱۳۸۶
- انطباق نور در اندیشهی ایرانی با معماری ایران، (استاد راهنمای عملی)، سعید آزادی، ۱۳۸۶
- بررسی هنر مفهومی و چیدمان و تاثیر آن بر هنر عکاسی با توجه به آثار سیندی شرمن، (استاد مشاور)، پرستو کشاورز، ۱۳۸۶
- ترجمه کتاب The portrait photographers guide o posing، (استاد راهنمای عملی)، رویا خرسندی، ۱۳۸۶
- ترجمهی کتاب بحران واقعیت، (استاد راهنمای عملی)، مریم لدنی و مسعود ابراهیمی مقدم، ۱۳۸۶
- بررسی و ساختار آن در عکس(با نگاهی به عکاسی معاصر ایران)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، وحید دشتیاری، ۱۳۸۶
- بررسی نقش عکاسان زن در پیشبرد عکاسی و تاثیرگذاری آنان در فاصله زمانی از ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰، (استاد راهنمای نظری و عملی)، الهه دولتی، ۱۳۸۶
- عکاسان زن بین دو جنگ جهانی ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰، (استاد راهنمای نظری و عملی)، افسانه علیپور، ۱۳۸۶
- تحلیل و بررسی عکاسی طبیعت ایران، (استاد راهنمای عملی)، گلریز فرمانی، ۱۳۸۷
- تاریخچه عکاسی در شهر کرمان، (استاد راهنمای نظری و عملی)، عباس افضلی، ۱۳۸۷
- تفسیر عکس، (استاد راهنمای نظری و عملی)، کریم متقی، ۱۳۸۷
- جلوه عکسهای دورههای ناصری و مظفری در نشریات شرف و شرافت، (استاد راهنمای نظری و عملی)، هوشنگ سلامت، ۱۳۸۷
- بررسی تحلیلی عکاسی مد در ایران، (استاد راهنمای نظری و عملی)، اعظم کرد، ۱۳۸۷
- شیوههای ن.ین عکاسی پانوراما با رویکرد به پانوراماهای دیجیتال سه بعدی و پانوراماهای شیئی در فضاهای واقعیت مجازی با میدان دید کامل ٣۶٠ درجه، (استاد راهنمای نظری)، ایمان سیوف جهرمی، ۱۳۸۷
- بررسی تطبیقی عکاسی بناهای تاریخی اصفهان، (استاد راهنمای عملی)، مهناز عباسپور، ۱۳۸۷
- عکاسی در عصر تصویرسازی الکترونیکی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، حسن خوبدل، ۱۳۸۷
- برجستهنگاری، (استاد راهنمای نظری و عملی)، مهیار صدر محلاتی، ۱۳۸۷
- بررسی نگاه و شیوههای دیدن در عکاسی معاصر، (استاد راهنمای نظری و عملی)، غلامحسین فتحالله نوری، ۱۳۸۷
- تفاوت دیدگاههای زن و مرد در عکاسی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، فریبا اکبرپور، ۱۳۸۷
- عکاسی مردمشناسی جزیره کیش، (استاد راهنمای عملی)، محمد اسمعیلی منفرد، ۱۳۸۷
- بررسی و تحلیل پدیده شب از منظر تاثیرات خیالانگیز آن بر فرم و محتوای تصاویر عکاسانه، (استاد راهنمای نظری و عملی)، مهناز شعبانی، ۱۳۸۸
- کاربرد واژه در تصویر مفهومی(و مروری بر عکسهای لورنا سیمپسون)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، ثمر ثمری، ۱۳۸۸
- چهل شاهد(اولین گروه بسیجی خبرنگار جنگ)، (استاد مشاور)، غلامرضا مسعودی، ۱۳۸۸
- بررسی نقش عکس در انعکاس رخدادهای مهم سیاسی دورهی پهلوی دوم تا عصر حاضر، (استاد راهنمای نظری و عملی)، عمران نیکزاد، ۱۳۸۸
- بررسی آثار و نقش زنان عکاس از ابتدای تاریخ عکاسی تا سال ۱۹۲۰، (استاد راهنمای عملی)، غزل دانا، ۱۳۸۹
- تاثیر هنرهای چند رسانهای بر هنرهای تجسمی اواخر قرن بیستم، (استاد راهنمای نظری و عملی)، الهامسادات هاشمی، ۱۳۸۹
- عکاسی مستند در دورهی پستمدرنیسم، (استاد راهنمای نظری و عملی)، رضا گلچین کرمی، ۱۳۸۹
- بررسی ارتباط کادر تصویر(پنجره) با مفهوم عکس، (استاد راهنمای نظری و عملی)، الهه فتحالهی دهکردی، ۱۳۸۹
- عکاسی استودیویی از ایده تا چاپ، (استاد راهنمای نظری)، مهدی فاضل، ۱۳۸۹
- بررسی آرا و نظریات منتقدین و متفکرین برجسته (قرن بیستم) در باب نظریه انتقادی عکاسی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، فائقه کردستانی، ۱۳۸۹
- تحلیل و مقایسهی عکسهای تخت جمشید(از دوره ناصرالدین شاه قاجار تا پهلوی اول، رضا خان)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، ندا شیخالاسلامی، ۱۳۸۹
- بررسی و تحلیل آثار عکاسان ارمنی ایران، بعد از انقلاب اسلامی، (استاد راهنمای نظری)، داود جلیلنژاد اسبفروشانی، ۱۳۸۹
- تاثیر آموزش دانشگاهی عکاسی بر عکاسی هنری ایران بعد از انقلاب، (استاد راهنمای نظری و عملی)، علی ناجیان، ۱۳۸۹
- بررسی عکاسی روسیه (شوروی) در فاصلهی سالهای ۱۹۱۷ تا ۱۹۴۰، (استاد راهنمای نظری و عملی)، مریم موسوی، ۱۳۹۰
- جایگاه عکاسی در تاریخ ثبت و نمایش حرکت، (استاد راهنمای نظری و عملی)، پویا زمانیان، ۱۳۹۰
- بررسی تاریخ عکاسی معماری ایران تا سال ١٣۵٧ هجری شمسی (استاد راهنمای نظری و عملی)، امیررضا منشی، ۱۳۹۲
- ایدهپردازی و خلاقیت در عکاسی تبلیغات (استاد راهنمای نظری و عملی)، حسن کمالی، ١٣٩٣
- بررسی تاثیر موقعیت اجتماعی عکاس و مخاطب در دوره قاجار (استاد راهنمای نظری و عملی)، روزبه ملکی، ١٣٩٣
- بررسی و تحلیل مکان نگاری نوین، (استاد راهنمای نظری و عملی)، مهدی حبیبزاده، ١٣٩٣
- بررسی نقد عکسهای منتشر شده در مجله تندیس از ١٣٨١ تا ١٣٩١ با تاکید بر دیدگاه ساختار گرایانه رولان بارت، (استاد راهنمای نظری و عملی)، علیرضا قمری، ١٣٩٣
- بررسی تاثیرات عکاسی در ماندگاری آثار هنرهای محیطی با تاکید بر آثار رابرت اسمیتسون، والتر د ماریا، کریستو و ژان کلود، (استاد راهنمای نظری و عملی)، دلارام جمالیان، ١٣٩٣
- بررسی روشهای ترکیب عکسهای دیجیتال با تصاویر واقعگرایانه مجازی کامپیوتری، (استاد راهنمای نظری و عملی)، علی طاهری، ١٣٩٣
- تحلیل دیدگاههای ویلیام میشل، جفری باچن، مارتا راسلر و سارا کمبر پیرامون مسئله دستکاری در دوران عکاسی دیجیتال (استاد راهنمای نظری)، حمیده پاک، ١٣٩٣
پایانامه های مقطع کارشناسی عکاسی:
- عکاسی فرم در تئاتر، کیهان ولینژاد، سال ۱۳۷۹.
- آینه ها، فاطمه موسوی، سال ۱۳۸۷.
- پرترهی صحنه پردازی شده (خاطرات به یاد ماندنی)، حدیثه حسینی، سال ۱۳۸۷.
- گذار به طبیعت، زانیار بلوری، سال ۱۳۸۸.
- عکاسی پرتره در نور طبیعی، سمیه نیکوفر، سال ۱۳۸۸.
- جزئیات در طبیعت، حسین طباطبایی، سال ۱۳۸۹.
سخنرانی و کنفرانس:
با عنوان نماد و نشانه در سال ۱۳۸۲ در تالار فارابی دانشگاه هنر به مناسبت هفتهی پژوهش
مقاله ی مطالعه تطبیقی نحوه پذیرش دانشجوی کارشناسی هنر در ۹ کشور جهان و ایران در اولین همایش ملی آموزش عالی هنر در آذر ماه سال ۱۳۹۱.
شرکت در کارگاه های آموزشی:
- شرکت در کارگاه آموزشی آشنایی با شیوههای نقد ادبی ویژهی اعضای هیات علمی دانشگاهها با هدف آشنایی با نقد ادبی و شیوههای مختلف آن و پیوند این نقد با هنرهای کگوناگون در سال ۱۳۸۳
- شرکت در کارگاه آموزشی مبانی کامپیوتر و اینترنت
- شرکت در کارگاه آموزشی روش تحقیق در سال ۱۳۸۰
- کارگردان فیلم کارآفرینان ساخته شده در سال ۱۳۸۵
- شرکت درورکشاپ بینالمللی طراحی برای بقا (حفظ منابه طبیعی) در سال ۲۰۱۲