دکتر سید جواد سلیمی


تحصیلات

  • متولد ۱۳۳۰، کاشان.
  • سمت: معاون پشتیبانی و قائم ­مقام در امور اجرایی دانشگاه هنر.
  • کارشناسی سینما، دانشگاه هنر (دانشکده­ی هنرهای دراماتیک)، سال ۱۳۵۶.
  • کارشناسی ارشد سینما، دانشگاه تهران (دانشکده­ی هنرهای زیبا)، سال ۱۳۷۲.
  • دکترای پژوهش هنر، دانشگاه هنر، سال ۱۳۸۴.
  • عضو هیأت علمی گروه عکاسیِ دانشکده‌ی هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر(تهران) از سال ۱۳۷۴ تاکنون.

سابقه­  تدریس:

تدریس از سال ۱۳۵۸ تا کنون، برخی از واحدهای تدریس شده عبارتند از:

  • ریتم در هنرها، کارگردانی ۱
  • تولید تلویزیونی
  • تجزیه و تحلیل فیلم
  • آشنایی با سینما
  • مقاله وسمینار
  • فیلم زنده و تصویر متحرک
  • عکاسی پایه ۱و۲
  • آشنایی با هنرهای سنتی
  • عکاسی رنگی
  • شیوه ­های پیشرفته تاریکخانه
  • عکاسی تخصصی ۱ و…

ترجمه و تالیف:

  • مجری طرح بازنگری برنامه­ ی دروس کارشناسی ارشد عکاسی/ سال۱۳۸۳
  • طرح پژوهشی مطالعه­ی تطبیقی نحوه­ی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته­های عکاسی، گرافیک، نقاشی و مجسمه­سازی در جهان (امریکا، انگلستان، برزیل، ترکیه، چین، فرانسه، کره، مالزی و هندوستان) و مقایسه­ی آن با ایران/ سال ۱۳۹۰
  • مجری طرح بازنگری برنامه­ی دروس کارشناسی ارشد عکاسی/ سال۱۳۹۰
  • داستان درخت و پرنده/ نشریه­ی خط و ربط/ شماره­ی چهارم/ سال ۱۳۵۶
  • کتاب هنر سال اول راهنمایی/ وزارت آموزش و پرورش/ سال ۱۳۶۴
  • کتاب هنر (مجموعه پرسش­ها و پاسخ­های تشریحی آزمون هنر در آزمون­های سراسری سال­های ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۲) / انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور/ سال ۱۳۸۳
  • کتاب لابراتوار عکاسی رنگی (۲)/ انتشارات شقایق روستا/ سال ۱۳۸۴
  • کتاب مجموعه مفالات هنر/ مرکز انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور/ سال ۱۳۸۵
  • کتاب گریم و رتوش/ انتشارت شقایق روستا/ سال ۱۳۸۵
  • کتاب رنگ در چاپ/ انتشارات شقایق روستا/ سال ۱۳۸۵
  • کتاب لابراتوار عکاسی رنگی (۱)/ انتشارات شقایق روستا/ سال ۱۳۸۵
  • کتاب تصویربرداری/ انتشارات جهاد دانشگاهی/ سال ۱۳۸۵
  • کتاب هنر (مجموعه پرسش­ها و پاسخ­های تشریحی دروس هنر در آزمون­های سراسری سال­های ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸)/ انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور/ سال ۱۳۸۸
  • کتاب از پرده­خوانی به پرده سینما/ انتشارات دانشگاه سوره/ سال ۱۳۹۰
  • ترجمه­ی کتاب ترکیب­بندی عکس نوشته­ی Paul Jonas در دست انتشار.

مقالات

  • مقاله راز کیهان ۱/ فصلنامه­ی سینمای فارابی/ دوره­ی پنجم، شماره­ی ۴، پاییز ۱۳۷۲
  • مقاله راز کیهان ۲/ فصلنامه­ی سینمای فارابی/ دوره­ی پنجم، شماره­ی ۳، تابستان ۱۳۷۲
  • مقاله­ی فیلم به عنوان واسطه­ی آموزشی در مدارس/ فصلنامه­ی علمی پژوهشی هنرنامه/ بهار ۱۳۷۷
  • مقاله­ی تاریخ عکاسی و عکاسان پیشگام در ایران/ نامه فرهنگستان علوم/ شماره­ی ۱۴ و ۱۵/ سال ۱۳۷۸
  • مقاله­ی فهرست فیلم­های ساخته شده درباره­ی معماری مساجد از زمان ورود سینما به ایران تا سال ۱۳۵۷/ مجموعه مقالات دومین همایش بین­المللی معماری مسجد- افق آینده/ ۲۲-۲۰ مهر ۱۳۷۹/ دانشگاه هنر
  • مقاله­ی هنردوسویه، هنردرمانی تلفیقی/ فصلنامه­ی علمی پژوهشی رهپویه هنر/ بهار ۱۳۸۸
  • مقاله­ی هنر درمانی تلفیقی، خانواده درمانی و عصب شناسی/ فصلنامه­ی علمی پژوهشی رهپویه هنر/ بهار ۱۳۸۸
  • مقاله­ی هنر پست­مدرن قرابت در رقابت هنرها/فصلنامه­ی علمی پژوهشی رهپویه­ی هنر/ بهار ١٣٩١
  • مقاله­ی طبقه­بندی عکاسی مد پس از١٩۶٠ با تاکید بر گرایش­های مطابق با موازین اسلامی/فصلنامه علمی پژوهشی زن در فرهنگ و هنر/ زمستان ٩٢

مسئولیت­ های اجرایی:

  • رئیس موزه نگارستان از سال ١٣۵٨ تا ١٣۵٩
  • بیش از ۲۰۰۰ ساعت همکاری با سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۶۳ تا سال ١٣٩٠ به عنوان مسئول آزمون­های هنر.
  • نماینده­ی وزارت آموزش و پرورش در شورای فیلم وزارت ارشاد اسلامی از سال ١٣۶۴ تا ١٣۶٨
  • معاون دفتر پژوهش امور هنری نمونه­سازی سازمان پژوهش و برنامه­ریزی آموزشی ۱۳۶۸
  • معاون مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی وزارت ارشاد اسلامی از سال ١٣٧٢ تا سال ١٣٧٣
  • سرپرست گروه کارشناسی­ارشد عکاسی دانشگاه هنر از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۸
  • مدیر گروه کارشناسی ارشد عکاسی پردیس بین­المللی هنر.
  • عضو کمیسیون تخصصی برنامه­ریزی و تالیف کتاب­های درسی در سال ۱۳۷۵
  • معاونت اداری و مالی دانشگاه هنر ۱۳۷۶
  • عضو کمیته­ی برنامه­ریزی هنرهای نمایشی در سال ۱۳۷۶
  • معاونت دانشجویی دانشگاه هنر ۱۳۷۷
  • عضو کمیته­ی تخصصی رشته­ی سینما در سال ۱۳۷۸
  • عضو ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه هنر در سال ۱۳۷۹
  • مشاور علمی فصلنامه علوم اجتماعی/ پاییز و زمستان ۱۳۸۰
  • سرپرست دانشگاه سوره ۱۳۸۲
  • سرپرست کمیته­ی برنامه­ریزی هنرهای تجسمی ۱۳۸۲
  • عضو کمیته­ی برنامه­ریزی هنرهای نمایشی سال ۱۳۸۲
  • عضو هیئت رئیسه­ی دانشگاه سوره از سال ١٣٨٣ تا ١٣٩٠
  • عضو هیات داوران پژوهش فرهنگی سال ۱۳۸۴
  • عضو هیات تحریریه­ی نشریه­ی رهپویه هنر از سال ۱۳۸۵ تا کنون
  • مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره در سال ۱۳۸۵
  • همکاری در زمینه­ی برگزاری مصاحبه و آزمون شفاهی پذیرفته­شدگان مرحله­ی اول متقاضیان کارشناسی رسمی دادگستری رشته­ی تئاتر و سینما و هنرهای نمایشی متقاضیان کل کشور در سال ۱۳۸۵ و ١٣٨٧
  • رئیس دانشکده­ی هنر دانشگاه سوره ۱۳۸۶
  • مصاحبه با پذیرفته شدگان مرحله­ی اول آزمون متقاضیان کارشناسی رسمی دادگستری رشته­ی طراحی و گرافیک در سال ۱۳۸۷.
  • امضای توافق­نامه با دانشگاه ناپل جهت همکاری بین دانشکده معماری ناپل و دانشکده معماری سوره.
  • رئیس دانشکده­ی هنرهای تجسمی دانشگاه هنر از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱
  • معاونت پشتیبانی و قائم مقام رئیس دانشگاه هنر از سال ١٣٩١ تا ١٣٩٣
  • عضو هیات علمی دومین کنگره­ی سراسری هنر درمانی در ایران/ سال ۱۳۸۸
  • سردبیر فصلنامه­ی علمی پژوهشی هنر از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰
  • نماینده­ی سازمان سنجش در آزمون عملی نیمه­متمرکز رشته­ی موسیقی در کنکورهای سراسری
  • عضویت زیرکارگروه بازنگری در شیوه­ی پذیرش دانشجوی هنر در سال ۱۳۸۹
  • سردبیر فصلنلمه­ی علمی پژوهشی رهپویه­­ هنر در سال ۱۳۹۰
  • دبیر نخستین جشنواره­ی فیلم­ کوتاه سوره در سال ۱۳۹۰
  • عضو هیات داوران در سومین دوره­ی انتخاب و معرفی پژوهش فرهنگی در سال ۱۳۹۱
  • عضو شورای علمی دومین جشنواره­ی عکس ایران­شناسی سال ۱۳۹۱
  • دبیر علمی نخستین جشنواره­ی عکس ایران­شناسی در سال ١٣٩۰
  • دبیر علمی دومین جشنواره­ی عکس ایران­شناسی در سال ١٣٩١
  • داوری نخستین جشنواره­ی عکس ایران­شناسی در سال ۱۳۹۱
  • سرپرستی چاپخانه دانشگاه هنر در سال ۱۳۹۱تا ١٣٩٣
  • عضو کمیته­ی کارآفرینی دانشگاه هنر در سال ۱۳۹۱
  • سرپرست در کارگروه هنر از سال ۱۳۹۱ تا ١٣٩۴
  • همکاری در برپایی نمایشگاه بزرگ هنری ایران در سالن قصر نوکسل بیروت
  • عضو شورای پژوهشی دانشکده­ی هنرهای تجسمی دانشگاه هنر
  • داوری آثار پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • مسئول بررسی و انتخاب کتب برگزیده هنر هفدهمین تا بیستمین دوره­ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
  • سرپرست گروه کارشناسی عکاسی دانشگاه هنر
  • مدیر گروه کارشناسی­ارشد آهنگسازی دانشگاه سوره از سال ١٣٨۶ تا سال ١٣٨٨
  • عضو هیئت موسس، رئیس موسسه­ی آموزش عالی هنر شیراز

تقدیرها:

  • دریافت مدال دانشگاه رم در سال ۲۰۰۶
  • تقدیر برای تدوین برنامه­های درسی و منابع آموزشی حوزه­ی فرهنگ و هنر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • تقدیرنامه از معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه­ریزی آموزشی در سال ١٣۶۴
  • تقدیر از سوی ریاست دانشگاه سوره برای تدوین، پیگیری، تصویب و راه­اندازی ۵ برنامه­ی دوره­ی کارشناسی ارشد (آهنگسازی، گرافیک، نقاشی، صنایع دستی و ادبیات نمایشی)

پایان نامه­ های کارشناسی ارشد:

  • زمینه­ های کاربردی رنگ در عکاسی، (استاد راهنمای نظری)،‌شیرین حکمی،۱۳۷۶
  • تفسیر، تحلیل و نقد عکس، (استاد راهنمای عملی)، پیام تیموری­نیا، ۱۳۷۷
  • عنوان بررسی نیازهای طراحی در میز و صندلی تحریر برای کودکان دبستانی در محیط­های مسکونی، (استاد مشاور)، سید فتح­الله حسینی(ارشد طراحی صنعتی)، ۱۳۷۷
  • تاریخ عکاسی ایران از ۵۷ تا ۷۷، (استاد راهنمای عملی)، مسعود امیرلویی، ۱۳۷۸
  • مدیریت و برنامه­ریزی عکاسی تبلیغاتی، (استاد راهنمای نظری و عملی)،فتح­الله زارع خلیلی،۱۳۷۸
  • عکاسی مردم­شناسی جزیره­ی کیش، (استاد راهنمای عملی)، محمد اسمعیلی منفرد، ۱۳۷۸
  • انتزاع و عکاسی، (استاد مشاور)، محمدحسن خدام محمدی، ۱۳۷۸
  • چهره­نگاری:بیان حالات درونی شخص در عکاسی چهره و تطبیق آن با اندیشه و احساس، (استاد راهنمای عملی)، داریوش محمدخانی، ۱۳۷۹
  • -فتوژورنالیسم: عکاسی خبری جهان و ایران، (استاد راهنمای عملی)، مجید مردانیان، ۱۳۷۹
  • شناسایی کارکردهای ارتباطی عکاسی و گرافیک در دو دهه­ی پس از انقلاب، (استاد راهنمای عملی)، علی ثابت، ۱۳۷۹
  • عکاسی جنگ، (استاد راهنمای عملی)، سعید جانبزرگی، ۱۳۷۹
  • -بررسی عکاسی پرتره در دوره­ی قاجار، (استاد راهنمای عملی)، زهره روح­الامینی طرقی، ۱۳۸۰
  • تکنیک­های چاپ عکس بعضی از عکاسان، (استاد راهنمای عملی)، فرشید آذرنگ، ۱۳۸۰
  • نقد ­زیباشناسانه­ی آثار فتومونتاژ بر اساس شمای ارتباطی رومن یاکوبسن، (استاد راهنمای عملی)، مهدی مقیم­نژاد حسینی، ۱۳۸۰
  • پاییدن، (استاد راهنمای عملی)، حشمت افتخاری، ۱۳۸۰
  • چگونگی تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال، (استاد مشاور)، کتایون قدس­راد،
  • تاریخ تطبیقی عکاسی ایران و جهان، (استاد راهنمای نظری)، شهریار خوانساری(ارشد پژوهش هنر)،۱۳۸۰
  • آموزش عکاسی (شیمی)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، ناصر امانی نیکجه، ۱۳۸۱
  • مقایسه ­ی سازوکارها و چگونگی تشکیل تصاویر الکترونیک، دیجیتال و آنالوگ در فرآیندهای فتوگرافیک، (استاد راهنمای عملی)، ارسطو مداحی گیوی، ۱۳۸۱
  • رویکرد سوررئالیستی در عکاسی، (استاد راهنمای عملی)، محمد غفوری، ۱۳۸۱
  • تجلی تعزیه در عکس، (استاد راهنمای نظری و عملی)، یوسف زینال­زاده، ۱۳۸۱
  • فرآیند نوردهی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، مرتضی جان­بخش، ۱۳۸۱
  • پست­مدرنیسم در عکاسی، (استاد مشاور)، رویا امینی، ۱۳۸۱
  • بررسی تحلیلی و تطبیقی شاخه­های عکاسی مطبوعاتی: فتوژورنالیسم، (استاد راهنمای عملی)، پگاه ریحانی، ۱۳۸۱
  • ترجمه­ی فصلی از کتاب “هنر پست مدرن” تحت عنوان “واقعیت و حقیقت: فیلم مستند”، (استاد مشاور)، حسن مصلح(ارشد سینما)، ۱۳۸۱
  • بررسی سینمای مصر با نگاهی به فیلم­های یوسف شاهین، (استاد مشاور)، رضا اسکندر(ارشد سینما)، ۱۳۸۱
  • فیلمنامه­­ ی عروج نورآباد دهکده­ی من، (استاد راهنمای نظری)، حمید دهقانپور(هرشد ادبیات نمایشی)، ۱۳۸۱
  • دایر­المعارف عکاسان مستندنگار برجسته جهان، (استاد راهنمای نظری و عملی)، حسن رجبی­نژاد مقدم، ۱۳۸۲
  • دوست محمدخان معیرالممالک، عکاس دوره قاجار، (استاد مشاور)، کاتیا سلماسی، ۱۳۸۲
  • عکاسی پیشرفته (۲و۳)، (استاد راهنمای نظری)، رضا نبوی، ۱۳۸۲
  • عکاسی و مردم­شناسی، (استاد راهنمای عملی)، علیرضا سندگل، ۱۳۸۲
  • عکاسی مواد غذایی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، فاتح وزیری، ۱۳۸۲
  • بررسی تحلیلی عکاسی در سفرنامه­های ایرانی دوران حکومت خاندان پهلوی، (استاد راهنمای عملی)، حسن غفاری، ۱۳۸۲
  • طرح تدوین وعنوان شرح درس عکاسی مطبوعاتی۰عکاسی خبری)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، فرهاد سلیمانی، ۱۳۸۲
  • زن، هویت و پسامدرنیسم در آثار سیندی شرمن، (استاد راهنمای عملی)، کیهان ولی­نژاد، ۱۳۸۲
  • ترجمه­ ی کتاب یکصدساله­ی عکاسی (عکاسی طبیعت)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، سالومه منوچهری، ۱۳۸۲
  • بررسی کارهای پنج عکاس اقتباس­گر(شرمن،کروگر،پرینس و…)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، شهریار خوانساری، ۱۳۸۳
  • سیرتحولات عکاسی مستنداجتماعی­ایران(ازابتدای­انقلاب اسلامی تا کنون)، (استاد راهنمای عملی)، عبدالحمید امانی تهرانی، ۱۳۸۳
  • جاودانگی، (استاد راهنمای نظری)، مجید پاکرای، ۱۳۸۳
  • سادات پارسانیان(تیپ­نگاری)، (استاد راهنمای عملی)، سلیمان محمودی، ۱۳۸۳
  • بازخورد رنگ بر مخاطب در هنر عکاسی، (استاد راهنمای نظری)، هادی فکر جوان طالمی، ۱۳۸۴
  • بررسی آثار و نقد عکاسی سال­های ۴۷ تا ۵۷ ایران- تجربه دوباره نگریستن، (استاد راهنمای نظری و عملی)، محسن یزدی­پور، ۱۳۸۴
  • آموزش عکاسی خبری، (استاد راهنمای عملی)، شاهین شهابلو، ۱۳۸۴
  • عکاسی زیر آب و آکواریوم، (استاد راهنمای نظری و عملی)، بابک آزادیخواه، ۱۳۸۴
  • ترجمه کتاب Photo Speak، (استاد راهنمای نظری و عملی)، حمید امینی، ۱۳۸۴
  • تاریخ عکاسی گیلان، (استاد راهنمای نظری و عملی)، کفایت آریایی­فر، ۱۳۸۴
  • تاثیر عکس­های شهدای جنگ بر جامعه­ی معاصر تهران بزرگ، (استاد راهنمای نظری و عملی)، عباس حاجی پور آرائی، ۱۳۸۴
  • تاثیرات عکاسی بر هنر معاصر(۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰)، (استاد راهنمای عملی)، رامتین جیحون، ۱۳۸۴
  • دید نامتعارف در عکاسی تبلیغات تجاری با نگاهی به آثار ایروینگ پن، (استاد راهنمای عملی)، مهدی نوشاد، ۱۳۸۴
  • سیر تحول و پیدایش عکاسی معاصر ایران از ۱۳۴۰تا ۱۳۸۰(عکاسی برای تبلیغات)، (استاد راهنمای عملی)، محمدمهدی رحیمیان، ۱۳۸۵
  • بررسی عکاسی معاصر ایران با نگاهی به بی­ینال عکاسی(چهارم الی نهم)، (استاد راهنمای عملی)، مهرداد افسری، ۱۳۸۵
  • نقد کودکانه عکس (جستاری پیرامون چگونگی نگاه منتقدانه کودکان به عکس)، (استاد راهنمای عملی)، حسین جلودار، ۱۳۸۵
  • جلوه­های ایدئولوژی و سیاست در عکس­های نهمین دوره­ی انتخابات ریاست جمهوری، (استاد راهنمای نظری و عملی)، شکوفه علیدوستی، ۱۳۸۵
  • جنبش مشروطه و تاثیر تحولات سیاسی-اجتماعی آن بر عکاسی ایران، (استاد راهنمای عملی)، اسماعیل صادقیلر، ۱۳۸۵
  • تصویر زن دز آثار عکاسان زن ایرانی در سال­های پس از انقلاب اسلامی، (استاد راهنمای عملی)، فواد ترشیزی، ۱۳۸۵
  • ویرایش دیجیتال، (استاد راهنمای عملی)، سعید رضایی نودهی، ۱۳۸۵
  • ارزیابی شیوه­ها و معرفی روش­های بکار رفته در صنعت فرهنگ­سازی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، غزل صدر، ۱۳۸۵
  • بررسی­و مقایسه­ کودک­در عکس در­دوره­ قاجارومعاصر، (استاد راهنمای عملی)، آمنه محمودیان، ۱۳۸۵
  • تحلیلی بر عکاسی هنری بعد از انقلاب- تهران، (استاد راهنمای نظری و عملی)، رامیار منوچهرزاده، ۱۳۸۶
  • انطباق نور در اندیشه­ی ایرانی با معماری ایران، (استاد راهنمای عملی)، سعید آزادی، ۱۳۸۶
  • بررسی هنر مفهومی و چیدمان و تاثیر آن بر هنر عکاسی با توجه به آثار سیندی شرمن، (استاد مشاور)، پرستو کشاورز، ۱۳۸۶
  • ترجمه کتاب The portrait photographers guide o posing، (استاد راهنمای عملی)، رویا خرسندی، ۱۳۸۶
  • ترجمه­ی کتاب بحران واقعیت، (استاد راهنمای عملی)، مریم لدنی و مسعود ابراهیمی مقدم، ۱۳۸۶
  • بررسی و ساختار آن در عکس(با نگاهی به عکاسی معاصر ایران)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، وحید دشتیاری، ۱۳۸۶
  • بررسی نقش عکاسان زن در پیشبرد عکاسی و تاثیرگذاری آنان در فاصله زمانی از ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰، (استاد راهنمای نظری و عملی)، الهه دولتی، ۱۳۸۶
  • عکاسان زن بین دو جنگ جهانی ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰، (استاد راهنمای نظری و عملی)، افسانه علیپور، ۱۳۸۶
  • تحلیل و بررسی عکاسی طبیعت ایران، (استاد راهنمای عملی)، گلریز فرمانی، ۱۳۸۷
  • تاریخچه عکاسی در شهر کرمان، (استاد راهنمای نظری و عملی)، عباس افضلی، ۱۳۸۷
  • تفسیر عکس، (استاد راهنمای نظری و عملی)، کریم متقی، ۱۳۸۷
  • جلوه عکس­های دوره­های ناصری و مظفری در نشریات شرف و شرافت، (استاد راهنمای نظری و عملی)، هوشنگ سلامت، ۱۳۸۷
  • بررسی تحلیلی عکاسی مد در ایران، (استاد راهنمای نظری و عملی)، اعظم کرد، ۱۳۸۷
  • شیوه­های ن.ین عکاسی پانوراما با رویکرد به پانوراماهای دیجیتال سه بعدی و پانوراماهای شیئی در فضاهای واقعیت مجازی با میدان دید کامل ٣۶٠ درجه، (استاد راهنمای نظری)، ایمان سیوف جهرمی، ۱۳۸۷
  • بررسی تطبیقی عکاسی بناهای تاریخی اصفهان، (استاد راهنمای عملی)، مهناز عباسپور، ۱۳۸۷
  • عکاسی در عصر تصویرسازی الکترونیکی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، حسن خوبدل، ۱۳۸۷
  • برجسته­نگاری، (استاد راهنمای نظری و عملی)، مهیار صدر محلاتی، ۱۳۸۷
  • بررسی نگاه و شیوه­های دیدن در عکاسی معاصر، (استاد راهنمای نظری و عملی)، غلامحسین فتح­الله نوری، ۱۳۸۷
  • تفاوت دیدگاه­های زن و مرد در عکاسی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، فریبا اکبرپور، ۱۳۸۷
  • عکاسی مردم­شناسی جزیره کیش، (استاد راهنمای عملی)، محمد اسمعیلی منفرد، ۱۳۸۷
  • بررسی و تحلیل پدیده شب از منظر تاثیرات خیال­انگیز آن بر فرم و محتوای تصاویر عکاسانه، (استاد راهنمای نظری و عملی)، مهناز شعبانی، ۱۳۸۸
  • کاربرد واژه در تصویر مفهومی(و مروری بر عکس­های لورنا سیمپسون)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، ثمر ثمری، ۱۳۸۸
  • چهل شاهد(اولین گروه بسیجی خبرنگار جنگ)، (استاد مشاور)، غلامرضا مسعودی، ۱۳۸۸
  • بررسی نقش عکس در انعکاس رخدادهای مهم سیاسی دوره­ی پهلوی دوم تا عصر حاضر، (استاد راهنمای نظری و عملی)، عمران نیکزاد، ۱۳۸۸
  • بررسی آثار و نقش زنان عکاس از ابتدای تاریخ عکاسی تا سال ۱۹۲۰، (استاد راهنمای عملی)، غزل دانا، ۱۳۸۹
  • تاثیر هنرهای چند رسانه­ای بر هنرهای تجسمی اواخر قرن بیستم، (استاد راهنمای نظری و عملی)، الهام­سادات هاشمی، ۱۳۸۹
  • عکاسی مستند در دوره­ی پست­مدرنیسم، (استاد راهنمای نظری و عملی)، رضا گلچین کرمی، ۱۳۸۹
  • بررسی ارتباط کادر تصویر(پنجره) با مفهوم عکس، (استاد راهنمای نظری و عملی)، الهه فتح­الهی دهکردی، ۱۳۸۹
  • عکاسی استودیویی از ایده تا چاپ، (استاد راهنمای نظری)، مهدی فاضل، ۱۳۸۹
  • بررسی آرا و نظریات منتقدین و متفکرین برجسته (قرن بیستم) در باب نظریه انتقادی عکاسی، (استاد راهنمای نظری و عملی)، فائقه کردستانی، ۱۳۸۹
  • تحلیل و مقایسه­ی عکس­های تخت جمشید(از دوره ناصرالدین شاه قاجار تا پهلوی اول، رضا خان)، (استاد راهنمای نظری و عملی)، ندا شیخ­الاسلامی، ۱۳۸۹
  • بررسی و تحلیل آثار عکاسان ارمنی ایران، بعد از انقلاب اسلامی، (استاد راهنمای نظری)، داود جلیل­نژاد اسبفروشانی، ۱۳۸۹
  • تاثیر آموزش دانشگاهی عکاسی بر عکاسی هنری ایران بعد از انقلاب، (استاد راهنمای نظری و عملی)، علی ناجیان، ۱۳۸۹
  • بررسی عکاسی روسیه (شوروی) در فاصله­ی سال­های ۱۹۱۷ تا ۱۹۴۰، (استاد راهنمای نظری و عملی)، مریم موسوی، ۱۳۹۰
  • جایگاه عکاسی در تاریخ ثبت و نمایش حرکت، (استاد راهنمای نظری و عملی)، پویا زمانیان، ۱۳۹۰
  • بررسی تاریخ عکاسی معماری ایران تا سال ١٣۵٧ هجری شمسی (استاد راهنمای نظری و عملی)، امیررضا منشی، ۱۳۹۲
  • ایده­پردازی و خلاقیت در عکاسی تبلیغات (استاد راهنمای نظری و عملی)، حسن کمالی، ١٣٩٣
  • بررسی تاثیر موقعیت اجتماعی عکاس و مخاطب در دوره قاجار (استاد راهنمای نظری و عملی)، روزبه ملکی، ١٣٩٣
  • بررسی و تحلیل مکان نگاری نوین، (استاد راهنمای نظری و عملی)، مهدی حبیب­زاده، ١٣٩٣
  • بررسی نقد عکس­های منتشر شده در مجله تندیس از ١٣٨١ تا ١٣٩١ با تاکید بر دیدگاه ساختار گرایانه رولان بارت، (استاد راهنمای نظری و عملی)، علیرضا قمری، ١٣٩٣
  • بررسی تاثیرات عکاسی در ماندگاری آثار هنرهای محیطی با تاکید بر آثار رابرت اسمیتسون، والتر د ماریا، کریستو و ژان کلود، (استاد راهنمای نظری و عملی)، دلارام جمالیان، ١٣٩٣
  • بررسی روش­های ترکیب عکس­های دیجیتال با تصاویر واقع­گرایانه مجازی کامپیوتری، (استاد راهنمای نظری و عملی)، علی طاهری، ١٣٩٣
  • تحلیل دیدگاه­های ویلیام میشل، جفری باچن، مارتا راسلر و سارا کمبر پیرامون مسئله دستکاری در دوران عکاسی دیجیتال   (استاد راهنمای نظری)، حمیده پاک، ١٣٩٣

پایان­امه­ های مقطع کارشناسی عکاسی:

  •    عکاسی فرم در تئاتر، کیهان ولی­نژاد، سال ۱۳۷۹.
  •     آینه­ ها، فاطمه موسوی، سال ۱۳۸۷.
  •     پرتره­ی صحنه­ پردازی شده (خاطرات به یاد ماندنی)، حدیثه حسینی، سال ۱۳۸۷.
  •    گذار به طبیعت، زانیار بلوری، سال ۱۳۸۸.
  •    عکاسی پرتره در نور طبیعی، سمیه نیکوفر، سال ۱۳۸۸.
  •    جزئیات در طبیعت، حسین طباطبایی، سال ۱۳۸۹.

سخنرانی و کنفرانس:

با عنوان نماد و نشانه در سال ۱۳۸۲ در تالار فارابی دانشگاه هنر به مناسبت هفتهی پژوهش

مقاله­ ی مطالعه تطبیقی نحوه پذیرش دانشجوی کارشناسی هنر در ۹ کشور جهان و ایران در اولین همایش ملی آموزش عالی هنر در آذر ماه سال ۱۳۹۱.


شرکت در کارگاه­ های آموزشی:

  • شرکت در کارگاه آموزشی آشنایی با شیوه­های نقد ادبی ویژه­ی اعضای هیات علمی دانشگاه­ها با هدف آشنایی با نقد ادبی و شیوه­های مختلف آن و پیوند این نقد با هنرهای کگوناگون در سال ۱۳۸۳
  • شرکت در کارگاه آموزشی مبانی کامپیوتر و اینترنت
  • شرکت در کارگاه آموزشی روش تحقیق در سال ۱۳۸۰
  • کارگردان فیلم کارآفرینان ساخته شده در سال ۱۳۸۵
  • شرکت درورک­شاپ بین­المللی طراحی برای بقا (حفظ منابه طبیعی) در سال ۲۰۱۲